lördag 9 maj 2015

New Course, Old Member


Ensam är det måttligt kul att spela golf men å andra sidan så har andra spelare en tendens att sinka spelet. Därför sökte jag mig till Nya banan och hade sådan tur att jag träffade Arne som var ute i samma ärende. Arne sinkar inte spelet. Två timmar senare och svettig på ryggen kunde jag skaka hans hand.



Tolv hål är ganska lagom men fick man spela i det här tempot vore ju inte heller artonhålsronder helt fel. Fast nog är det fortfarande, särskilt på hål 6, en tydlig kvalitetsskillnad på de hål som utgjorde vår niohålsbana och de tre annekterade hålen. Annars är banan i väldigt fin kondition och greenerna var definitivt för snabba för mig och Arne idag...



Det har gnällts över att det gnälls i bloggen. Därför är det med glädje jag kan påpeka att parkeringen syns mycket bättre från Nya banan nu när man röjt bland träden runt Johandammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar