onsdag 25 januari 2012

Lättare eller svårare?


Nu kan man ana hur det fjortonde hålet kommer att spela i sommar. Det nya vattenhindret är grävt och även om snön gör konturerna något otydliga så ser man i alla fall var det ligger. Men blir hålet lättare eller svårare?


Som jag ser det så får man nu, om man inte (vilket jag normalt inte gör) når in på två slag antingen lägga upp kort om dammen eller försöka att landa andraslaget mellan dammen och skogen. Jag kommer nog att lägga upp. I så fall får man nog räkna med att ha en 125 meter kvar till flaggan (för litet marginal bör man ha när man lägger upp kort om ett vattenhinder).


125 meter är längre än vad jag normalt haft kvar på det här hålet. Å andra sidan så behöver jag, om jag nu ska lämna mig 125 meter, inte slå driver från tee. Strängt taget behöver jag inte ens slå spoon utan kan bara lägga ut bollen med en... järnfemma. Det är ganska lätt eller åtminstone relativt riskfritt. De riktigt höga scorerna på fjorton brukar jag samla på mig när jag slagit en sned drive från tee...

1 kommentar:

  1. Hej och tack för att du finns Herman, hoppas man lägger ett nät i den nya dammen så vi kan ta bollar till knattarna och deras träning.

    MVH//Yngve Holm

    SvaraRadera