onsdag 27 juli 2016

Tankar och tjat

Jag är medveten om att jag var en av dem som tidigt föreslog att vi, när det var aktuellt att vi skulle överta den tidigare sk akademiska banan, skulle lägga ihop några av dess hål med vår befintliga niohålsbana så att vi fick en tolvhålsslinga. Jag tyckte att det var rimligare än att vi skulle hållas med två artonhålsbanor (av vilka endast den ena används till tävlingar). Nu har vi den där tolvhålaren men jag börjar nog luta åt att även tolv hål är onödigt mycket. Nyttjandegraden är tämligen låg och knappast högre än att en niohålsbana skulle "svälja" de bollar som väljer att spela på den Nya banan. De tre hålen från akademiska tillför inte särskilt mycket men kostar att sköta.

Oavsett vad de som bestämmer i klubben kommer fram till så tycker jag att fler medlemstävlingar ska läggas på Nya banan (tolv eller nio hål går betydligt snabbare att spela än arton men är tillräckligt för att ge sportslig rättvisa och kännas som en golfrond). Jag tycker vidare att dessa (och, för övrigt, i princip alla) tävlingar ska ske med rullande start och förläggas till eftermiddagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar