måndag 18 juli 2016

Synestesi

Efter helgens urladdning kände jag behov av litet realitetstestning så jag gick sista fem. En alldeles lagom promenad på kvällskvisten. Trots perfekt väder och att vi befinner oss i mitten av juli så tycks golfarna prioritera andra aktiviteter under den tid på dygnet det är som skönast och vackrast ute på banan. Det är bara att tacka och ta emot.


Inte ens särskilt mycket mygg finns det att klaga på. Tur att man har själva spelet och alla dess motgångar...


Fast helt ensam var jag inte. Andra golfare kunde skönjas på håll. Alldeles lagom.


Att slå ut vid åttatiden, är det ett utslag av ungdomlig optimism eller tyder det på raskhet och gott mörkerseende. Apropå det här med seende så tror jag att jag lider av synestesi. Lider kanske inte är rätt ord men jag har i alla fall börjat uppfatta vissa siffror som färger. 55, tex, kallar jag gult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar