måndag 1 oktober 2012

Testing, testing


Vissa tar en sväng ut till klubben för att testa en ny klubba. Själv åkte jag ut i eftermiddags för att testa en kamera. Det första jag såg var de nya utslagsplatserna på niohålarens sjunde hål. Nu lär alla nå in på rätt antal slag. Själv räknar jag med att kunna putta för eagle och de som har mera tryck i bössan driver väl green... Men det kanske inte ska betraktas som en parfemma i nuläget?



När man är ute och går på banan utan klubbor är det klokt att gå mot spelriktningen. Då minskar man risken för nackskott och kan lättare undvika att störa de som egentligen har på banan att göra. De som spelar, alltså. Och redan på fyran mötte jag en spelare. Som limmade två inspel på vinterflaggan. Fast det var ju hyfsat lätt att få stopp på inspelen i leran...



Det visade sig vara ingen mindre än modeoraklet Herbert (för dagen något nedklädd). Som vanligt hade han något att säga. "Alla borde ordineras att vara ute (på banan) minst två timmar per dag!" sa han och klappade sig på den obefintliga magen. I nästa andetag nämnde han, liksom i förbigående, att han sänkt sig (handicapet, inte kroppsvikten) häromdagen. Om det var läkaren eller pron han ansåg borde stå för ordinationen var något oklart för mig men oavsett vilket så hade han uppenbarligen rätt!



Som vanligt var det vackrast i ruffen. Även om vi är inne i oktober och höstmörkret är över oss finns det vissa som fortfarande håller fanan högt. That´s the spirit! Och kameran verkade funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar