onsdag 29 februari 2012

Håll tummarna...

...och be gärna en liten aftonbön också! Gör det för att våren ska utveckla sig så att avskottningen av greenerna, som avsett, ska ge bättre greener tidigare på säsongen och inte isbränna. Som Brollsta drabbades av i fjol.


På ett plan så tycker jag att det är bra att man jobber så ambitiöst med vad vi har och att man nu skottat av greenerna är ett exempel på detta. Samtidigt gör det mig, på ett annat plan, en aning nervös. Själv hör jag till dem som inte tycker att det är någon katastrof om det dröjer fram till midsommar innan banan är i bra skick. Visst vill man ha bra förutsättningar för sitt usla spel men bor man i ett land där vi har snö, mörker och kyla flera månader om året så får man (tycker jag, som kanske är aningen gammalmodig) acceptera att naturen behöver en eller annan månad efter snösmältningen för att vi ska få ett torrt. jämnt, fint och grönt underlag att spela på. Åtminstone så länge vi inte spelar på konstgräs (och kommer den dagen så hänger jag nog definitivt upp bagen).


Så, låt oss hoppas på det bästa. Själv ser jag fram emot att kunna skylla på underlaget (åtminstone fram till midsommar) om mina scorer inte motsvarar min spelstandard...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar