torsdag 31 juli 2014

Speltempo

Den enda snigel jag sprang på under dagens runda

En krånglande vrist - jag tror att det är en skada/inflammation jag ådragit mig i tennishallen vars nya golvbeläggning och jag inte är bästa vänner - gjorde att jag under de sista nio hålen av dagens rond förflyttade mig tämligen långsamt och, särskilt i motlut, illa grinande. Trots detta hade jag inga som helst problem att hålla speltempot, i vart fall inte att hålla jämna steg med mina kamrater i bollen.

Vi spelade oss runt Nya Banan på fyra timmar och några minuter (enligt Sven-Ove), höll rygg på framförvarande parti och drog ifrån bollen som startade bakom oss. Inte särskilt snabbt men klart OK för en fyrboll som spelar "tävling".

Upplevelsen bekräftade vad jag redan hade på känn, nämligen att ens fysik och hur snabbt man går har en underordnad betydelse för hur lång tid det tar att spela en rond. Tidstjuvarna är att söka på annat håll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar