tisdag 2 juli 2013

Sommaruppehåll 2

Jag tar, för övrigt, själv ett sommaruppehåll med golfandet. Juli är ingen bra månad för golf. Åtminstone inte för mig. Det är ofta för varmt och hur som helst ofta för bra väder för att vara på golfbanan. Eller för dåligt. Dessutom brukar det vara alldeles för mycket folk som spelar alldeles för långsamt för att jag ska trivas. Hellre ligger jag i skuggan och läser en bok eller sitter på en brygga och tittar på ett flöte. Det är alldeles underbart att ta det lugnt och göra i princip ingenting (men varför måste folk göra det på golfbanan?!).

Bläddrade som hastigast igenom det senaste reklamutskicket från förbundet (Svensk Golf) innan det gick i återvinningskassen. Såg att man intervjuat ett antal slumpvis utvalda besökare på Nordea Masters med frågan vad de skulle göra om de fisk bestämma i golfsverige en dag. Inge sa att han/hon ville göra något åt det långsamma spelet. Jag undrar om det verkligen var så illa att det inte fanns en enda golfare som ville det eller om det är förbundsorganet som bedömt det som ointressant att låta sådana meningsyttringar komma i tryck? Dystert är det, hur som helst.

Nå, jag är ju betalande medlem i två klubbar så jag kör väl den här säsongen ut men sedan vete tusan om jag ids lägga mera tid på det här. Jag ser liksom ingen ljusning.

1 kommentar:

  1. Hej i Sommarvärmen, ha hopp gick i dag en tre-boll på 3.50, vi slog ut kl. 14.20

    Det fungerar om alla bara vill, och det tror jag att alla vill.

    MVH//Yngve

    SvaraRadera